Facebook YouTube RSS

Корпоративні етно фестивалі фестиваль в ресторані, серед гір

  • Корпоративні етно фестивалі

Організація майстрів Гуцульщини

План мандрівки

Турфірма організовує майстрів на корпоративні фестивалі:

  • організація роботи майстрів та проведення майстер-класів на мальовничій місцевості серед гір в Івано-Франківськійобласті;
  • організація роботи майстрів та проведення виїзних майстер-класів з Івано-Франківської області;
  • декорування території в етнічному стилі;
  • прокат старожитностей;
  • прокат дерев’яних конструкцій (столи, лавки, гуцульські огорожі, драбини, острови).
   
Різьбар із душею друїда Жерці давніх кельтів – друїди – вважали, що бог створив людину з дерева. Тобто, немовлят не лелека приносить з-під якогось сузір’я зодіаку, а знаходять їх під деревом – кленом, дубом чи, скажімо, кипарисом або жасмином.
Ось і різьбар із Верховинщини зумів розгадати таємницю деревини. Відтак перед нами постають його масштабні скульптурні композиції – майстерно вирізьблені пейзажі Карпат, витончені орнаменти, немов живі, фігури тварин і птахів. І все це створює лише за допомогою електропили та різців!
З-під різця випурхують ангели Різець майстра легко знімає зайве з деревини, закручуючи її у золотаву стружку. І, ніби з-під чарівної палички мага, з’являється ажурний підсвічник, що нагадує букет витончених, переплетених між собою ніжних лілій, адже ця божественна квітка з давніх-давен вважається символом діви Марії та донині прикрашає більшість старовинних гербів найбільш родовитих сімейств Європи.
Боднарство

Повний жбан статків, або дещо про малі боднарні вироби

Жодна старовинна казка не обходилась без боднаря – майстра, який виготовляв бочки, діжки та інші ємності для зберігання рідини та сипучих, як ось меду чи круп. Бо який Михайло клишоногий без діжки меду чи Баба Яга без ступи? Навіть мудрий давній грек філософ Діоген ще у IV ст. до н. е. обрав діжку як житло.

Отож-бо, адже ремесло боднаря вимагає спеціального вміння та знань. Адже, залежно від призначення бочки, обирають деревину осики чи дуба.

Та й сам процес виготовлення вимагає неабиякої сили! Спочатку чітко за розмірами виготовляють клепки. Потім на спеціальному пристрої майстер збирає їх та скріплює металевими обручами. І хоча сьогодні в побуті бондарські вироби (діжки, бочки, цебри) майже повністю витіснили аналогічні ємності з металу чи пластмаси, та яка лазня без справжньої дерев’яної діжки? Та аж ніяк без неї не обходяться у виноградарстві чи соляних криницях, коли металеве відро моментально ржавіє.

Гобелен

Карпатському регіоні гобеленство є традиційним серед ремесел. Воно і зрозуміло: набагато комфортніше дивитись на рукотворне диво – витвір майстра, ніж на звичайні фабричні шпалери. До того ж ткана картина є ознакою респектабельності, багатства та розкошів. А льняні і вовняні нитки подарують справжній дотик природи, зігрівають душу і створять неповторну атмосферу краси.

Гуцульська писанка

Мудрі люди кажуть: «У світі доти існуватиме любов, доки люди писатимуть писанки». Бо писанка – це зашифрована в орнаменті, знаках, кольорах і символах енциклопедія цілого роду, розповідь про життя-буття людини. Насамперед – гуцульська, не дарма вчені її вважають найскладнішою для розуміння.

Гончарство

Якщо людину насправді Бог створив із глини, то першим він вдихнув життя у гуцулів. Тому вони чи не єдині донині так дбайливо бережуть традиції гончарства. Й донині чудові керамічні вироби виготовляють у Коломиї, Косові, Кутах, Пістині. Причому кожний виріб відрізняється кольором глини кожної місцевості та «почерком» майстра.

Верховинський автентичний одяг

Такою собі «візитівкою» Гуцульщини є одяг, точніше, кожушок-безрукавка, вишивана сорочка, штани – холошні чи крашениці, суконна куртка – сардак, вовняні шкарпетки, запаска (фотка) замість спідниці. Усе виготовлено з овечої вовни. У цьому «діти гір» не відрізняються від польських гуралів, кавказьких горців, німців Тиролю. Хоча чи навряд вони навіть підозрюють про їхнє існування.

Бісероплетіння

«А я бісер насиляю – любка свого ожидаю»

Гуцульські вироби з бісеру мають неповторний орнамент, колорит, місцеві назви. Так, заокруглений багатий комірець з різнобарвного бісеру на Гуцульщині називають «силєнка», сучасна модель подовгастої форми – «ґердан», інші назви старосвітські назви бісероплетіння – «решітка», «лапка».

Та найбільше поширені «ґердани» – сплетені з різнокольорових намистин ажурний комірець. Залежно від техніки виготовлення прикраси походить назви: силянка, силєнка, – від «силити», тобто «низати» на нитку кінський волос; плетінка, ґердан – це вже ажурна прикраса різної ширини.

Майстрині сплітають бісер смужками різних кольорів і узорів, поєднуючи з кількома низками скляного намиста, коралів, зґардами.

Сирна пластика

Сир створили боги, а коників з нього ліплять гуцули

Сир для гуцулів – другий хліб, а, можливо, і перший. Адже на полонині пшениця не росте, а ось сир із молока пастухи роблять постійно. Колись давно красень–леґінь заради розваги чи як оберіг зліпив із сиру першого коника чи корівку, овечку, не суть важливо. З того часу сирна пластика для «дітей гір» стала одним із видів творчості, а вчені вважають її унікальним явищем у народному мистецтві України.

аватар
Майстриня з техніки гобелен
2015.07.06 13:27
Доброго дня Вельмишановні подорожуючі. Запрошуємо у технологічну подорож дорогами ткацтва і різьби до країни Творчості. Ми Вам представимо весь шлях творчого процесу – від зародження ескізу до повноцінного його народження в матеріалі. На практиці продемонструємо певний етап його технічного вираження. Більше того, у Вас буде можливість особисто взяти участь у цьому художньому процесі, й відчути власноруч особливість творчого об’явлення. Завітайте, будемо раді познайомити Вас з творчими краєвидами й подаруємо Вам можливість особисто побігати художнім маршрутом. Будемо раді! Ткання гобеленів на рамі, додадуть Вам повну можливість наочно спостерігати, як з ниток може виплітатися кольорова уява ручним сплетінням – на видиму Красу. Ткання на рамі відкриває більше можливостей, технічних прийомів і форматних конфігурацій, ніж при тканні на традиційному верстаті. Саме на рамі, ручне ткання здатне імпровізувати, розвиватись новими технологічними і композиційними експериментами. Різьба багата своїми видами і прийомами, наділена різноманітними стилями з відповідними техніками для їхнього виявлення. Кожна техніка – неначе шлях до новообраної різьбленої вершини. Змінюються вершини – змінюються стежки технік. Різновид різьблення зумовлює різне технічне виявлення. Різьбити – звільнювати. Образ обраної композиції вже існує в підібраній дерев’яній заготовці, його просто потрібно звільнити від зайвого. От, якраз, за допомогою заглиблення різця у дерево і відбувається це вивільнення художнього мотиву з загального монолітного ув’язнення. Запрошуємо взяти участь у цьому процесі й розбудити у собі стан творця, який звільнює красу і виводить її у світ Життя.

Ваш email
Ваше ім'я
Відгук
Вверх